Dag 19


Mina tre största intressen:

1. Musik, jag är uppväxt med massor av musik, sång och glädje och det sitter djupt rotat. Musik betyder allt och behövs varje dag för att förmedla och skapa olika sinnesstämningar.´Jag lyssnar på musik nästan dygnet runt och lyssnar jag inte sjunger jag själv. Glad att ha en son som är lika intresserad så det spelas och sjungs så mycket som det gör här hemma..

2. Att skriva o läsa, jag använder kanske inte språket särskilt avancerat här och skriver ju egentligen inte om något särskilt. Men annars skriver jag dagböcker, noveller, barnberättelser, dikter och många många brev i stort sett varje dag. Jag brukar när jag är ensam gå o fundera ihop olika händelser i huvudet som jag sedan skriver ner... När jag annars behöver koppla av läser jag gärna och mycket.. Mest kärleksromaner men annars gärna biografier eller varför inte en läkarbok.

3. Baka, det gör jag ganska ofta och det är min terapi. Jag älskar att knåda deg och att stå o pilla med tillverkning av sockerblommor till någon cupcake.. Skulle önska mig obegränsat med ingredienser och hjälpmedel så jag kunde baka det jag får lust med för stunden utan att behöva handla eller planera först.. det är nämligen inte min starka sida. Men baka är roligt, skapande och förhoppningsvis gott.

Kommentarer
Postat av: M

Älskade vännen, ge mig lite inspiration och recept när det gäller bakning. Är oxå en person som älskar det men fantasin tynar. Skulle nog må bra av att ha någon att utbyta recept med

2011-02-07 @ 16:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0