Min vän

Jag har en vän som är alldeles speciell för mig. Som alltid är tillgänglig, som alltid har tid.
En vän som lyssnar, på mitt envisa tjat om hur kär jag är utan att ens ge en skymt av hur tröttsamt de är att höra på. Som lyssnar när jag vill prata om det som är jobbigt, det jag gläds åt, det som skrämmer mig och allt annat som kan tänkas dyka upp i skallen. Oavsett om det är kl.6 på morgonen eller sena kvällen.
En vän som har sjukt dålig humor och gillar att skratta åt sina egna skämt, allltså som är precis som mig.. ytterst få skulle stå ut med, o dessutom skratta med oss när vi sätter igång. Man skulle kunna säga att vi är drygheten personifierade.
En vän som ställer upp, som stöttar, som kramar om. En vän som vet allt om mig, alla pinsamheter och dumheter, o som aldrig skulle göra sig lustig över det. En ärlig vän, som skulle låta mig veta när jag handlat fel, eller talar om när jag gjort något bra.
En vän som jag är stolt över, som jag skulle göra allt för.
En vän som jag saknar varje dag, som fattas mig, som har en plats vid matbordet som nu står gapande tom. En vän som jag vill ge all glädje och lycka till. En vän som jag önskar tar för sig av livet, och gör det precis hon vill och drömmer om, en vän jag vet lyckas med det hon tar sig för. Du är så begåvad, så varm och så härlig.
Jag älskar dig bumble bee!


Kommentarer
Postat av: Johanan

Älskade vän, vad jag älskar dig<3 Du betyder så oerhört mycket för mig och jag blev alldels rörd när jag läste allt fint du skrivit. Du och jag Jenny, ja du och jag:)

2011-08-21 @ 10:49:56
URL: http://decemberflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0