Hur äckligt kan ett avlopp lukta?!

Idag på lunchen kom min snälla pappa hit o skulle hjälpa mig med att rensa avloppet på toalett handfatet. Jag lever ju i ett hus från stenåldern, och handfatet är ungefär från samma tidsålder!
Inget vattenlås som en vanlig Svensson kan skruva upp o tömma alltså.

Pappa tog i och tog i och tog i (kanske inte så smart med tanke på att han är nyopererad, ett under att inte stygnen gick upp) och till slut flög muttern i tusen bitar och avloppsvatten rann ut över golvet. Inte alls i hinken som jag ställt dit.
Eftersom allt sprack, så var pappa tvungen att åka runt på byn för att hitta ett nytt rör, som passar handfat från stenåldern...de tog en liten stund. Lukten spred sig snabbt som vinden över hela undervåningen, och det var då jag insåg att det förmodligen ALDRIG var någon som tömt de där vattenlåset någon gång. Ögonen tårades och jag satt lätt hulkande på altan tills pappsen dök upp igen..

Nu finns ett mer modernt sådant installerat ( från järnåldern) och ska enligt planen tömmas vare sig det behövs eller inte, minst 1 gång i månaden!!

5 bra saker med detta:

  • Jag har fortfarande avloppslukt i näsan, vilket medför noll matlust = snabb bantning beach 2009 ;-)
  • Ovanligt mycket mat att frysa in som matlådor idag = glad sambo
  • Jag fick lov att inhandla äpple doftspray till toan = bra när någon har bajsat, vilket händer även i detta hem
  • Toaletten är grundligt städad = Härligt!
  • Jag fick umgås med min pappa, helt ensam = ovanligt och mycket kul!

Kommentarer
Postat av: Rosita

NU ÄR DET EN MÅNAD SEN SIST.

2009-06-20 @ 17:36:45
URL: http://www.hedeinfo.se
Postat av: Anonym

Ja jag vet.. Funderar på att lägga ner. Har inte bestämt mig än..

2009-06-23 @ 16:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0