Advent.

Det går dåligt med bloggandet nu för tiden, men jag verkar inte va ensam när man kollar runt bland bloggarna.. ska väl försöka skärpa mig lite..

Första advent har äntligen kommit, som jag längtat! Julskyltningen var lika mysig att gå på som alltid, och det var roligt att så många tävlade i vårt fönster. Älskar stjärnor och adventsljusstakar som lyser vackert i fönstren överallt. Julstämningen är verkligen på topp i år.

Bästa hitills i julväg var Peder Perssons julkonsert i kyrkan! Helt underbart bra, med så många duktiga spelemän och Peders fantastiska röst som jag verkligen älskar.  Jag J och sonen satt och njöt och gick sedan hem och fikade glögg.
Tack Peder och gänget för en härlig kväll, hoppas de blir en tradition!

Bakat har jag ju gjort förståss, riktigt roligt. Nu tror jag, kanske, möjligtvis att jag inte ska gör så många fler kakor. Nu väntar stora julgodis baket istället. Har planer för 13 sorter än så länge.
Kakorna har hitills blivit;
Lussebullar
Pepparkakor
Kanelhavre kakor
Cockies med pecannötter och vitchoklad
Kolakakor
Bondkakor
Juldrömmar
Nötchokladkakor
muffins som senare ska bli julcupcakes.
Lingonrutor.

Hoppas att snön får ligga kvar och att morgondagens jullunch med jobbet blir mysig. Julklapparna är färdiga, så nu är de bara att njuta av dessa härliga veckor omkring jul.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0