Spindlar

Jag har sovit väldigt oroligt i natt och haft mardrömmar, det blev inte ett dugg bättre när jag vaknade och fick se en spindel hängandes i läslampan ovanför huvudet.. Jag är maniskt livrädd för spindlar, det är det absolut äckligaste och skrämmande djuret som finns!!

Det är bara att ta ihjäl den säger de flesta, men de ska jag be att få tala om, det är de inte alls...
Jag skulle aldrig våga vara så nära en spindel att jag skulle ta ihjäl den med en papperstuss eller sko.. Jag brukar använda en stor bok som jag slänger på dem.. Men de är inte så enkelt när de hänger i en lampa.(skulle den sen leva när någon modig själ (oftast max) lyfter på boken, ja då får jag kräkkänslor och svettningar direkt..

Alltså störtar jag upp ur sängen och flyr sovrummet, bara för att inse att jag nästa natt inte kommer kunna sova heller, för spindeln lever och kan alltså komma tillbaka, i värsta fall ligger den i sängen. Och i skicka Jenny på psyket fall gör spindeln som på den där kvinnan det stog om i tidningen förra sommaren.. den bygger ett bo i mitt öra. FY FAAAAN VA HEMSKT!
http://www.expressen.se/1.298931

Bara tanken på detta, gör mig yr och illamående... kan ingen va snäll och utrota dessa hemska varelser... snälla!!
Tänkte sätta ut en bild på ett äckel, men klarar det inte...

Kommentarer
Postat av: kicki

Jaa du gumman, nu förstår du varför jag var tvungen att låna erat skithus när jag var kissnödig istället för att gå in på morsan och farsan toa där det var en STOOOR spindel på golvet!!! hahaha

2009-08-14 @ 11:51:26
Postat av: Camilla

Huvva.. jag lider med dig. Jag vet precis hur det känns. Jag är löjligt rädd för spindlar, nästan så man får skämmas. Döda dom klarar jag inte heller av. Men jag brukar fånga dom (om dom är på golvet, tar jag ett glas och ställer över dom) och sen får dom vara där till sambon kommer hem och dödar dom. I det här huset kryllar det av äckliga spindlar, jag vågar inte ens sitta ute på våran altan, för det är massa spindelnät på husväggen, och där bor ju spindlarna.. hm!

2009-08-14 @ 12:38:29
URL: http://camillamedc.blogg.se/
Postat av: Anonym

tur de finns fler... man känner ju sig inte direkt tuff när de gäller små kryp.

Jag har försökt suga upp dem med dammsugaren, men jag vågar inte det heller. Då tror jag den bygger bo där sen och det kommer krypa ut 40000 spindlar efter någon dag

2009-08-14 @ 14:08:28
URL: http://nunnsan.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det där med dammsugaren håller jag med om.. MEN, jag brukar låta den stå igång typ 5 minuter efter att jag har dammsugit upp en spindel, för då inbillar (HOPPAS) jag mig att den kvävs av allt damm i påsen! Tur att det är vinter snart, och kyla. Då blir det mindre med spindlar!!

2009-08-16 @ 13:13:50
URL: http://camillamedc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0