Städning och surströmming.

( har inte bloggat på ett tag, pga dator brist)

Förra helgen bar det av upp till stugan, fredag kväll spenderade vi hos syster J och svåger K med god surströmming.


Mysigt  och så gott. Blev en ganska tidig kväll och det var tur med tanke på hur vi slet på lördagen.

Lördagen klev vi upp ganska tidigt och satte i oss frukost, konstigt att det alltid är så mycket godare i stugan, ett kokt ägg där känns som något helt fantastiskt!!
 

Efter frukost satte jag igång att putsa fönster,  R var ute och fixade på gården, skottade och grävde o annat. (snacka om bra könsfördelning) Tog mig an alla skåp och lådor och konkade ut allt i dem och skurade även där inne. R dammtorkade där jag inte nådde upp.  Som tur var kom svärmor förbi så vi fick en paus. Tog o grillade en korv i Gapis och skålade i portello.
Fortsatte sedan vår städning och dammsög golven och skurade.
R klättrade upp på taket och skulle ställa in antennen, vilket höll på att bli min död där jag stod och höll i stegen. En "spetsad" planka ramlade ner från taket men träffade som tur var bara min arm. Det var tur sa R för jag hade blött så mycket annars så jag hade inte fått gått vare sig in  eller åkt i bilen, (SCHYSST)
Syster M, W och BOS kom förbi på en likör och kram.Men sen blev
klockan  mycket o vi ropade på Roffekock som genast ställde sig vid spisen och lagade mat. Vitlöksmarinerad karré som smakade gott.
På kvällen tog vi en månskenspromenad och hälsade på i kölvallen, fick senare höra att de såg 8 olika björnar kring vår stuga under söndag och måndag, men ingen rädder för björnen här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0