Semester och skoj!

Vi tog oss iväg i torsdags eftermiddag, klarade mig utan förkylning! Åkte bil till Uppsala och sov över hos L och G.
På morgonen drog vi ut på stan och shoppade lite och mådde gott.

På eftermiddagen drog vi oss mot tågstationen och for till Stockholm och tog oss sedan ut till båtterminalen,och väntade.
Allt eftersom ramlade det in mer släktingar, till slut hade alla 18 samlats och vi gick ombord på Birka Paradis. O verkligen så kändes det som paradiset!!

Vi satt på akterdäck o tog nån öl och lyssnade på bra musik underhållning. Vandrade sedan till ett annat plan och fick musik show och fri champagne!
Duschade och tog en drink till, gick till matsalen och åt 3-rätters middag. Så vasinnigt god mat!!
Vaknade på Lördag morgon och åt den stoooooooora frukosten, barnen var väldigt glada över att man fick äta  tårtor och bullar till frukost!
Gick i land i Visby som bjöd på rundtur, shopping och sol, massor av sol!
Vilade oss med en räkmacka och en stor stark!. Ombord la vi oss i solstolar högst upp på fartyget, solade drack cosmopolitan och bubblade i poolerna. SKÖNT!!!
 På kvällen dansade vi och åt mer av den underbara maten, varje kväll 3-rätters. Vi har turen att ha en otroligt rolig släkting M, han bjöd på så mycket skratt att tanterna i bordet intill skällde ut oss och bytte bord resten av resan! Stackars människor som inte kan ha kul, eller åtminstonde unna andra att ha det.
Söndag vaknade vi i Estland och Tallin, vandrade i denna vackra stad och tog en fika i en grotta. Den godaste cappuchino jag någonsin druckit!
Trötta efter dagen gick vi ombord, satte oss o solade på däck och lyssnade på underhållningen, önskade låtar och skrattade åt "halten" och "mul o klövsjukan" för ytterligare info, kontakta Jeanette!
Kvällen bjöd på ännu en god middag och musik och dans, vi började bli trötta så vi lade oss vid 12 denna kväll.
Måndag spenderade vi på båten, handlade i taxfreen och fikade och åt oss genom dagen, passar mig precis!
Kom till sist tillbaka till sthlm och for hemöver. Kom hem på natten utan hörsel och förstånd om man frågar W. Vi hade det toppen. Längar tillbaka!
Bilder? =Javisst!

Nästan alla :-)

sol o bad på gång

syster "roy" o jag

ingången till Tallins gamla stan

passionsfrukt cheesecake..MUMS

Coolingar med drinkar i solskenet

Väntar med en drink på middan..