Pecannöt kakor

 
 

Ingredienser

1 1/2 dl vetemjöl
1 1/4 tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker
2 msk smör
1 dl brun farin
3/4 dl strösocker
En nypa salt
1 ägg
50 g hackade pecannötter eller valnötter
100 g hackad vit choklad

Ugn 175º.

Blanda mjöl med bikarbonat och vaniljsocker.

Rör smör och socker, tillsätt salt och ägg och rör lite till. Tillsätt hackade nötter och hackad vit choklad samt mjölblandningen.

Dela degen i 30 bitar och forma små kulor.

Grädda på papprad plåt 8-10 minuter. Kakorna flyter ut till rundlar cirka 6 cm i diameter, så lägg kulorna ganska glest.
Låt kakorna svalna.
Ät och njut

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar dig mest. jag är den som bäst behöver. jag är det som skulle kyssa marken du går på... GE MIG KAAAAAAAKAAAA......

2008-12-18 @ 20:13:23
Postat av: Rosita

Tänkte skriva ett repotage om att det är många som bloggar på Hedeinfo.se. Får jag lägga ut din bloggadress?

2008-12-19 @ 07:49:41
URL: http://www.hedeinfo.se
Postat av: Anonym

Ja Rosita det får du göra!

2008-12-19 @ 18:22:45
URL: http://nunnsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0