Full fräs.

Ja nu när vi legat hemma några dagar efter sonens hemska sjuka, har vi bägge blivit ganska rastlösa. Han sprang i lyckorus till skolan i morsen och efter jag slutat jobba hade jag en enorm energi, som satte fart på mig och julstöket.
Hade ju inte tänkt göra mer än vad jag gjort men men....
Idag blev det havre och nougat rutor, Knäck, Vit chokladtryffel, Pink delight och kanel/ nöt biscotti...
Hur kan det vara så vansinnigt roligt att baka o göra godis?!
Kan inte sluta.. vill bara ha mer o mer.

ikväll kommer sambon hem efter en snabb kryssning med sina sommar arbetskamrater. Han for igår morse men jag saknar honom hemskt mycktet. Så det blir trevligt.

Nu till en extremt viktig fråga jag vill ha svar på!
 Vem är myran som bär första barret till stacken, och hur får han dit alla andra myror??

Kommentarer
Postat av: Anonym

2008-12-11 @ 17:45:36
Postat av: Lasse A

Röd skogsmyra (Formica rufa)



Skogsmyrornas samhällen består av flera stackar, som ingår i system intill varandra. Ofta ligger nämligen flera stackar nära varandra och myrarbetarna bestämmer var stackarna ska ligga beroende på födotillgång och på samhällenas tillväxt av antalet individer.

2008-12-11 @ 17:46:50
Postat av: Anonym

aha! :-)

2008-12-11 @ 18:10:32
Postat av: Jenny L

åhh vilken energi du har, du får nog ta å komma hem till mig å baka lite gött:D hehe

2008-12-11 @ 18:28:14
URL: http://jennylunnehed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0