Advent

Nu är det första advent och allt vad det innebär. Ljusstakar och stjärnorna sitter i fönstren här hemma och tomten har fått sin vanliga plats i andra huset på gården. JAG ÄLSKAR DETTA!

Har längtat länge efter julskyltningen och att få dricka glögg. Jag är nämligen sjukt traditionsbunden och kan inte fuska med sånt här. Glögg dricker man första gången på skyltningen, så även julmust. Sen får man vackert vänta med musten till julafton! Inget fusk!

Jag sonen och svärmor knatade runt byn igår och tävlade och drack 150 muggar glögg, nästan så man önskade att nästa affär skulle bjuda på kallt vatten istället, det är ju så förbannat varmt inne på alla ställen.
Men mysigt var det, jag blev dock besviken på församlingshemmet, vart var den där fiskedammen??
Men man kan ju inte få allt.
Ikväll ska jag på kalas och min kära systerdotter har önskat sig brieost?!? ja vad kan man säga, klart hon ska få det!

GRATTIS IDA!



Kommentarer
Postat av: Elli

Haha, ja nar hon blir lite aldre kommer hon oxo lara sig sanningen om Brie. Att det luktar sperma. =) Saknar dig o alskar dig!!! Puss

2008-12-01 @ 19:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0